قدیمی ترین و منحصر به فردتـرین جنگل ایــران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



جنگل ابـر

به دلیل این که در اغلب مواقع فضای این جنگل را اقیانوسی از ابـر فرا گرفته به این نام مشهور است.در این جنگل ابـرها آنقدر به درخت ها نزدیکند که به‌ نظر میرسد جنگل بر روی ابـرها سوار است و می‌توان در میان ابرها گشت و گذار کرد و به باور بسیاری از گردشگران یکی از زیبـاترین چشم‌اندازهای طبیعت ایران محسوب می‌شود.

جنگل ابــر از قدیمی‌ترین و زیباترین جنگلهای زیبای ایران است که با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر یکی منحصر به فرد‌ترین و زیباترین زیست‌بوم‌های ایران محسوب می‌شود.این جنگل در حدود ۵۰ کیلومتری شمال شرق شهرشاهرود در استان سمنان و در مسیرجاده شاهرود به آزادشهر و در استان گلستان درکنار روستای ابر قرار دارد.قدمت این جنگل مربوط به جنگل‌های هیرکانی است که جزو به بقایای دوران سوم زمین‌شناسی است.

وجود ۸۵ نوع گونه گیاهان چوبی به همراه گونه‌های گیاهی نادر مانند نارون،بارانک،سرخدار و مانند آنها جنگل ابر را به موزه‌ای طبیعی تبدیل کرده است.آب و هوای خاص این جنگل،درختان متفاوتی را در خود پرورش داده که برخی از این درخت‌ها با شکل خاص خود روی زمین خزیده‌اند و منظره زیبایی پدید آورده‌اند.

جنگل ابر یکی از بانک‌های گیاهان دارویی سرشار در کشور شناسایی شده است،که همه ساله مشتاقان و علاقه مندان را از گوشه کنار جهان به سوی خود دعوت می‌کند.

http://8pic.ir/images/0mm7kek72mdwzm9dqrs.jpg

20110422330.jpg




:: موضوعات مرتبط: متفرقه , تاریخی , ,
:: بازدید از این مطلب : 614
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : Bahram
ت : دو شنبه 7 اسفند 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com